Toimitusehdot

SUOSTUMUS HENKILÖTIETOJESI KÄSITTELYYN


Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä

 

OSTOEHDOT


Alla olevia ehtoja sovelletaan verkkokaupassamme.

 

Yleistä verkkokaupasta


Tuotteita myy Utua Finland Oy (y-tunnus 3136439-2). Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille EU:n alueella. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin. Emme vastaa veroista, tulleista tai muista kuluista, jotka riippuvat toimitusmaasta ja jotka maksetaan lähetystä noudettaessa.

 

Tilaaminen


Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.utua.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikean ja toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

 

Toimitusaika


Lähes kaikkia esillä olevia tuotteita löytyy varastostamme välittömästi toimitettavaksi. Personoiduissa tuotteissa on pidempi toimitusaika, eikä niillä ole palautus- eikä vaihto-oikeutta.


Jos tilaus on tehty ennen klo 10.00 arkipäivänä, tuotteet pakataan ja postitetaan yleensä samana päivänä! Yleensä tuotteet ovat saatavissa 1 – 4 arkipäivän sisällä Suomessa ja 4 – 7 arkipäivässä EU-alueella, mutta varaamme oikeuden varaston loppuunmyyntiin, joka voi pidentää tuotteiden toimitusaikaa. Jos toimitus viivästyy, pyrimme aina ilmoittamaan siitä sähköpostitse tai puhelimitse.
Pyrimme aina toimittamaan tilauksesi 1 – 2 työpäivässä varastoltamme. Toimitusaikaan voi kuitenkin vaikuttaa käsiteltävien tilausten määrä sekä olosuhteet, joihin Utua ei voi vaikuttaa. Esimerkiksi kuljetusyrityksestä aiheutuvat viivästykset.

 

Onko sinulla kysyttävää?


Ota yhteyttä asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: info@utua.fi tai soittamalla numeroon: +358 50 527 6057. Asiakaspalvelu on avoinna ma – pe klo 10 – 15.

Tuotteiden toimitusaika perustuu varastotilanteeseen. Tuotekohtaisen varastotilanteen näkee tuotesivulta. Joissakin tapauksissa tilaamasi tuote voi olla loppunut varastostamme tai tuote on siirtynyt jälkitoimitukseen. Tämä voi johtua virheestä varastointisaldossamme. Tuotteen ollessa loppu, ilmoitamme siitä vastaanottajalle sähköpostitse. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli toivot tarkempaa tietoa toimituksesta.

 

Tilaukset


Tilatessasi tuotteen saat tilausvahvistuksen sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta voit nähdä tilauksesi tiedot. Tarkista aina, että tiedot tilausvahvistuksessa ovat oikein. Jos jokin askarruttaa mieltäsi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: info@utua.fi tai soittamalla numeroon: +358 50 527 6057. Tallenna aina tilausvahvistus. Tilauksemme toimitetaan nopeasti, joten valitettavasti meillä ei aina ole mahdollisuutta muuttaa tilausta, mutta tarkistamme aina mahdollisuuden muutokseen. Jos haluat tehdä vaihdon eri tuotteeseen, on siitä tehtävä uusi tilaus.

 

Toimitus ja muut kustannukset


Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Voit katsoa voimassa olevat toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimituskulut näkyvät automaattisesti kassalla.

 

Noutamatta jätetty paketti


Paketteja säilytetään postissa seitsemän (7) päivää. Jos et nouda pakettiasi tässä ajassa, lähetetään se automaattisesti takaisin lähettäjälle. Noutamattomista lähetyksistä perimme hallinto- ja toimituskustannuksia 15 €.

 

Palautusehdot kotimaassa


1. Jos et ole tyytyväinen tilaamaasi tuotteeseen, voit palauttaa tuotteen 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta (lasketaan siitä päivästä alkaen kun sait saapumisilmoituksen). Palautuksen teet helposti postin toimipisteessä, jossa sinun tulee kertoa, että kyseessä on asiakaspalautus ja ilmoita asiakaspalautustunnus (asiakaspalautustunnus löytyy palautuslomakkeesta).

2. Tarkistamme palautetut tuotteet ennen hyvitystä.

3. Veloitamme palautuksesta 5€. Saman tilauksen mahdollisesta toisesta palautuksesta veloitamme voimassa olevat toimituskulut. Vaihto on veloitukseton.

4. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa.
Paketoi palautettava tuote huolellisesti. Älä lähetä tuotetta ilman suojaavaa paketointia. Vain pakettina toimitetut palautukset hyväksytään, muilla toimitustavoilla tehdyt palautukset laskutetaan asiakkaalta.

Huom. Käytetyistä tuotteista ei suoriteta rahapalautusta! Käytetyn tuotteen takaisin lähettämisestä perimme voimassa olevat normaalit toimituskulut.

  

Näin vaihdat/palautat tuotteemme, kotimaan toimitukset


1. Paketoi palautettava tuote huolellisesti, voit käyttää Utuan lähetyslaatikkoa palautuspakettina. Jos haluat vaihtaa tuotetta kirjoita koko Palautuslomakkeelle. Paketoituasi tuotteen vie paketti Postin tai Matkahuollon palvelupisteeseen. Kerro, että haluat tehdä asiakaspalautuksen. Tuotteet palautuvat näin automaattisesti Utualle. Säilytä postilta saamasi asiakaspalautuskuitti kunnes palautuksesi on käsitelty.

2. Kun palautettava tuote on saapunut ehjänä perille, tarkastamme sen ja suoritamme tämän jälkeen rahapalautuksen. Kaupassamme käytetään Klarnan kassaa ja ilmoitamme heille palautuksesta heti kun palautus on käsitelty. Klarna käsittelee palautusilmoitukset ja tekee rahalliset hyvitykset ilmoittamallesi tilinumerolle 30 vuorokauden kuluessa. Huomaathan, että Klarna on erillinen toimija ja me emme pysty vaikuttamaan heidän toimintojen nopeuteen.


3. Turvallisuuden vuoksi palautettava rahasumma maksetaan ainoastaan samalle kortille/tilille, jolta tuotteen maksu on suoritettu. Mahdollisen korttimaksupalautuksen tiedot kulkevat turvallisen yhteyden kautta. Henkilökohtaiset korttitiedot eivät tallennu Utuan verkkokauppaan. Palautuksia ei voi lähettää postiennakolla.

 

Maksutapana Klarna-lasku/-tili


Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Klarna. Huomioithan, että korttimaksut veloitetaan välittömästi maksun hyväksymisen yhteydessä. Mikäli haluat palauttaa osan tilauksestasi ja maksutapa on Klarna-lasku/-tili, voit itse muuttaa Klarnan lähettämän laskun summan ja maksaa vain tuotteet jotka pidät + mahdolliset käsittelymaksut. Mikäli haluat palauttaa koko tilauksen, sinun ei tarvitse maksaa mitään, sillä ilmoitamme palautuksesta Klarnalle heti sen rekisteröidyttyä.

 

Rahapalautukset


Maksettujen tuotteiden rahapalautuksen suoritamme viimeistään 30 päivän sisällä palautuksen vastaanottamisesta. Hyvitämme maksamasi summan tilauksesi maksutavan mukaisesti. Klarnalla maksetut tilaukset hyvitetään Klarnan kautta.

 

Reklamaatio


Jos tilaamasi tuote on virheellinen ja haluat tehdä reklamaation, ota yhteyttä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon +358 50 527 6057 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: info@utua.fi. Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa myös toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

 

Lait ja säädökset


Toimintamme perustuu voimassa olevaan kuluttajansuojalakiin.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
ODR foorumi http://ec.europa.eu/odr.

×