Muutama viikko sitten vietimme pari touhukasta kuvauspäivää Raahen ympäristössä. Kuvat onnistuivat upeasti ja niiden innoittamana aloimme kirkastamaan Utuan ydintä.

Värikkyys on Utuan DNA:ssa

Värit ovat oleellinen osa identiteettiämme ja haluamme sen myös näkyvän. Värikkyys laukuissamme ei tarkoita sitä, että väheksyisimme mustan ja ruskean suosiota. Ei suinkaan, vaan ne tulevat aina olemaan se perusta, jonka varaan voimme laskea värikkäät mallimme.

On tutkittu juttu, että väreillä on erilaisia merkityksiä ja siten myös vaikutuksia ihmisten mieleen. Keltainen, oranssi ja punainen ovat energisoivia, piristäviä ja stimuloivia. Sininen rauhoittaa ja edesauttaa luovuutta, vihreä helpottaa stressiä. Violetti on elegantti ja henkinen väri, musta taasen symboloi valtaa ja älykkyyttä ja se koetaan ajattoman tyylikkäänä.

 

Vaaleahiuksinen tyttö vihreää lautaseinää vasten mintunvihreä laukku olallaan.

Uusi slogan

Slogan, eli muutaman sanan mittainen kiteytys Utuan ydinviestistä, alkoi tuoreiden kuvien myötä muhia mielessämme. Miten kertoisimme syvimmän tarkoituksemme niin, että se ymmärrettäisiin heti?

Yhtäkkiä Utuan perustaja ja pääsuunnittelija Piia Vähäsalo sanoi:

VÄRIKKÄITÄ LAUKKUJA ROHKEILLE IHMISILLE.

Siinä se oli!

Lause kertoi neljällä sanalla mitä tarjoamme ja kenelle. Hetken makusteltuamme kääntyi se myös toisin päin:

ROHKEITA LAUKKUJA VÄRIKKÄILLE IHMISILLE.

Eli molempi parempi, miten vain kulloiseenkin yhteyteen paremmin sopii. Olimme enemmän kuin tyytyväisiä!

Lisäksi se kääntyi sujuvasti myös englanniksi: Colourful bags for bold people.

 

Kultamekkoinen nainen nojaa antiikkipianoon vihreä laukku kädellään.

Kuvien käyttö

Uudet kuvamme tulevat näkymään kaikessa markkinoinnissamme: Kotisivuilla ja verkkokaupassa, sosiaalisessa mediassa, lehti-ilmoituksissa, tässä blogissa ja uutiskirjeissämme.

Käytämme monenlaista kuvamateriaalia. Fiiliskuvat, jotka on napattu luonnossa ja sisätiloissa, ovat tärkeä osa viestintäämme. Lisäksi tarvitsemme studiossa otettuja havainnollistavia tuotekuvia.

 

Ruskeapipoinen mies katselee merelle Utuan Sanoma laukku olallaan

 

Verkkokaupan haasteet

Mahdollisimman realistiset ja rehelliset kuvat ovat ensiarvoisen tärkeitä verkossa käytävässä kaupassa. Siellä et voi tunnustella tai tuoksutella laukkujamme. Et pysty sovittamaan olallesi, etkä hypistelemään miltä tuote tuntuu juuri sinun kädessäsi.

Siksi kuvilla on tärkeä osa välittää tätä tunnetta. Tuote kuvataan joka puolelta: edestä, sivulta, takaa ja vielä sisältäkin. Lisäksi pitää nähdä laukun mittasuhteet ihmisen yllä, jotta fyysinen koko näkyy oikein.

Fiiliskuvilla haluamme välittää tunnelmia, tuoda tuotteemme esille juuri niin kauniina, kuin se on.

Rohkea laukku koristaa värikästä persoonaasi tai sitten värikäs laukku tuo rohkeutesi esille. Miten vaan itse haluat.

 

Kiharatukkainen nainen pitää sylissään keltaista laukkua.

×