Usein kysytyt kysymykset

Tälle sivulle olemme koonneet yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

1. Nettisivut

Miten löydän tuotteen sivuilta?

Voit käyttää hakutoimintoa, jos tiedät tuotteen nimen. Tai voit kaupassa etsiä jotain tiettyä väriä tai laukkutyyppiä, kuten ”reppu”.

Tuote on loppu varastosta, tuleeko niitä lisää?

Laukkumme ovat yksilöllisiä ja siksi valmistamme kaikkia tuotteitamme vain pieniä määriä. Jos tuote vielä näkyy verkkokaupassamme, lähetä viestiä asiakaspalveluumme niin voimme tarkistaa tuotteen saatavuuden.

Minulla on alennuskoodi, miten voin käyttää sitä?

Kassalla on alennuskoodia varten oma laatikko. Kirjoita koodi siihen ja paina enteriä, jolloin kassa laskee alennuksen tilaukseen. Huomaathan, valmiiksi alennetuista tuotteista ei saa alennuskoodeilla lisää alennusta.

2. Tuotteiden tilaaminen

Miten voin tilata tuotteitanne?

Voit tilata tuotteitamme verkkokaupastamme www.utua.fi tai www.sievishop.fi.

Miksi haluamani tuote ei löydy verkkokaupasta?

Valmistamme tuotteitamme vain pieniä määriä ja joskus tuotteet myydään nopeasti loppuun. Jos tuotetta ei enää löydy verkkokaupastamme voit lähettää tiedustelun asiakaspalveluumme niin selvitämme, onko tuotetta vielä saatavilla.

Millaista mitoitusta tuotteet ovat? Miten löydän sopivan koon tuotteesta?

Jokaisen vaatteen tuotesivulta löydät kyseisen tuotteen tärkeimmät mitat.

Laukkujen kokotiedot on jokaisen laukun omalla tuotesivulla.

Voinko tehdä tilaukselleni muutoksia?

Tarkistathan tilauksesi huolellisesti ennen maksun vahvistamista. Tilausta ei voi muuttaa eikä sitä voi yhdistää muihin tilauksiin. Jos huomasit tilauksellasi virheen, esim. yhteystiedoissasi, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko yhdistää kaksi tilaustani?

Tarkistathan tilauksesi huolellisesti ennen maksun vahvistamista, sillä tilausten muuttaminen ja yhdistäminen ei ole mahdollista ostotapahtuman jälkeen. Saat lisätietoa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Onko tilaukseni tullut perille?

Ostotapahtuman jälkeen sait meiltä tilausvahvistuksen sähköpostilla. Toimitusvahvistus lähetetään sähköpostiisi, kun tilaus lähtee varastoltamme.

Jos olet rekisteröitynyt asiakkaaksi, voit tarkistaa tilauksesi tilan ”omat tilaukset” kohdassa kirjauduttuasi verkkokauppaan.

Miten voin maksaa tilaukseni?

Tilaus maksetaan Klarnan tarjoamilla maksutavoilla, joista voit lukea lisää toimitusehdot kohdasta Maksutavat.

Miksi en ole saanut laskua tilauksestani?

Saat meiltä toimitusvahvistuksen ja tämän jälkeen Klarnalta laskun sähköpostiisi, kun tilaus lähtee varastoltamme. Muistathan tarkistaa myös roskapostit-kansion. Henkilöasiakkaana näet avoimet laskusi helposti myös kirjautumalla Klarnaan: klarna.com/login. Yritysasiakas voi tiedustella laskua Klarnan puhelinpalvelusta 09-42599771.

Tältä sivulta voit myös ladata mobiililaitteeseesi Klarna-sovelluksen, jonka avulla voit seurata helposti ostoksiasi. Lisätietoja saat Klarnan asiakaspalvelusta: klarna.com/fi/asiakaspalvelu/

Mikä on tilausten toimitusaika?

Pakettien normaali toimitusaika on 2-4 arkipäivää valittuun noutopisteeseen. Poikkeustilanteissa ja kiireaikoina, kuten alennusmyyntien tai merkittävien kampanjoiden aikana toimitusaika saattaa olla hieman pidempi.

Saat sähköpostitse toimitusvahvistuksen, kun tilauksesi lähtee varastoltamme.
Saat paketin saapumisilmoituksen Postilta, Postnordilta tai Matkahuollolta tekstiviestillä ja sähköpostilla, mikäli olet ilmoittanut tietosi tilausta tehdessä.

En ehdi noutaa pakettiani ajoissa noutopisteestä, mitä teen?

Saat saapumisilmoituksen Postilta, Postnordilta tai Matkahuollolta tekstiviestillä ja sähköpostilla. Myös toinen henkilö voi noutaa paketin puolestasi Postin noutopisteestä esittämällä seurantatunnuksen ja oman kuvallisen henkilökorttinsa. Matkahuollon pakettia toisen henkilön puolesta noudettaessa on esitettävä lisäksi valtakirja tai noutokoodi. Matkahuollon paketin nouto-ohjeet sekä valtakirjapohja löytyvät täältä.

Posti säilyttää paketteja 7 vuorokautta ja Matkahuolto 14 vuorokautta, jonka jälkeen ne palautuvat takaisin lähettäjälle. Noutamattomana palautuneesta tilauksesta perimme 20 euron käsittelykulun. Voit halutessasi tehdä palautuneista tuotteista uuden tilauksen. Emme lähetä palautunutta tilausta automaattisesti uudelleen.

3. Tuotteiden vaihto tai palautus

Miten vaihdan tai palautan tuotteen?

Jos et ole tyytyväinen tilaamaasi tuotteeseen, voit palauttaa tuotteen veloituksetta. Lue tarkemmat vaihto- ja palautusohjeet toimitusehdoista kohdasta Palautusehdot.

Tuotteillamme on 14 vuorokauden maksuton vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto-oikeus koskee ainoastaan saman tuotteen toiseen kokoon vaihtoa. Vaihdon voi tehdä veloituksetta kerran.

Vaihto- ja palautusoikeus ei koske yritysostoina tehtyjä tilauksia.

Mikä on palautukseni tilanne?

Palautuksen saapumiseen ja käsittelyyn on hyvä varata aikaa yhteensä 10-20 arkipäivää. Maksu palautetaan aina sille maksutavalle, jolla tilaus on maksettu. Saat meiltä vielä sähköpostiviestin, kun palautus on käsitelty.

Miten toimin palautuksen ja Klarna laskun kanssa?

Kun palautat tuotteen, voit ilmoittaa palautuksesta Klarna-sovelluksen avulla tai kirjautumalla Oma Klarnaan: klarna.com/login, jolloin Klarna siirtää laskusi taukotilaan. Käsiteltyämme palautuksen saat meiltä viestin ja tämän jälkeen Klarna lähettää sinulle päivitetyn laskun sähköpostilla. Raha palautuu aina sille maksutavalle, jolla tilaus on maksettu. Jos et ole vielä maksanut tilausta ja sinulla on avoin lasku Klarnalla, vähentää Klarna palautuneiden tuotteiden summan laskusta. Jos olet jo maksanut tilauksen, palauttaa Klarna maksun sen jälkeen, kun me olemme vastaanottaneet tuotepalautuksen.

4. Toimitusvirheet

Sain väärän tuotteen tai toimituksesta puuttui tuote, mitä teen?

Jos sait väärän tuotteen tai toimituksesta puuttui tuote, ilmoitathan siitä meille heti sen huomattuasi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

a. Jos paketistasi puuttui tuote, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian saatuamme virheilmoituksesi.

b. Jos sait väärän tuotteen, ilmoitathan siitä meille heti virheen huomattuasi. Saat ohjeet maksuttomaan palautukseen sähköpostiisi virheilmoituksen lähettämisen jälkeen ja ne löytyvät myös toimitusehdoista kohdasta 6. Vaihto ja palautusohje tehtävä. Käsittelemme toimitusvirhereklamaatiot mahdollisimman nopeasti.

5. Tuotevirheet

Tilaamassani tuotteessa ilmeni virhe, miten toimin?

Ikävä kuulla! Jos ostamassasi tuotteessa ilmeni virhe, ilmoitathan siitä meille asiakaspalveluumme. Nahkalaukuilla on vuoden takuu valmistus- ja materiaalivirheiden osalta. Jos tuotteen kanssa tulee valmistuksesta johtuvia ongelmia vuoden kuluessa sen ostamisesta niin me korjaamme tuotteen. Lähetä asiakaspalveluumme kuvia tuotteesta. Takuun vahvistamiseksi tarvitsemme ostokuitin, joten säilytäthän Utua-laukkusi ostokuitin. Huomaathan, että takuu ei kata käytöstä johtuvia virheitä. Käytä siis laukkuasi huolellisesti ja vältä mm. sen pakkaamista liian täyteen, jolloin vetoketju joutuu suuren rasituksen kohteeksi.

Jos laukkusi rikkoontuu takuun päättymisen jälkeen, voimme korjata laukun pientä maksua vastaan. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme niin voimme auttaa asiassa!

Tuotteessa ilmeni virhe, mutta en ole ostanut tuotetta suoraan Utualta. Kenellä on virhevastuu?

Muotituotteilla ja -vaatteilla ei pääsääntöisesti ole valmistajan antamaa takuuta. Utua vaatemallistojen tuotteilla ei ole takuuta.

Kun tuotteella ei ole takuuta sovelletaan tavaran myynnissä mm. kuluttajansuoja- ja kauppalakia.

Tuotereklamaatio on tällöin tuotteen ostajan ja myyjän välinen asia, koska heidän välilleen on syntynyt sopimussuhde.

Tuotteen valmistaja ei ole korvausvelvollinen mahdollisessa reklamaatiotilanteessa vaan virhevastuu on tuotteen myyjällä.

6. Tuotteiden hoito-ohjeet

Miten huollan Utua tuotteet? 

Lue tuotteidemme pesu- ja hoito-ohjeista täältä.

7. Tuotteet

Ovatko nahkalaukut vedenkestäviä?

Nahka on luonnonmateriaali eikä se ole vedenkestävä. Nahkatuotteet voivat vaurioita kastuessaan. Märkää laukun pintaa voi kuivata liinalla hellävaraisesti, mutta pintaa ei saa hangata. Märästä nahasta voi irrota väriä. Voit suihkuttaa laukkuun kosteussuojasuihketta kuten Collonilin Carbon Pro -suihketta, joka tekee laukun pinnasta kosteutta ja likaa hylkivän. Lue lisää materiaaleista täältä.

Mahtuuko läppärini laukkuun?

Jokaisen laukun kokotiedot on merkitty tuotekortille. Tietokonesalkkuihin on merkitty, minkä kokoiselle läppärille laukku on suunniteltu.

Miten hoidan laukkuani?

Suosittelemme, että hoidat laukkuasi nahanhoitoaineella 1-2 kertaa vuodessa. Laadukas nahanhoitoaine puhdistaa nahan pintaan kertyneen lian ennenkuin se pinttyy ja hoitaa nahkaa. Hyvällä hoidolla laukun käyttöikä pitenee. Hoitamisen jälkeen kannattaa käsitellä laukku kosteussuojasuihkeella, joka tekee pinnasta kosteutta ja likaa hylkivän. Lue lisää eri nahkalaaduista ja laukun hoitamisesta täältä.

Mistä saan tietoa materiaaleista ja laukun valmistuksesta?

Vieraile meidän vastuullisuus-sivustollamme, kerromme siellä lisää tuotannostamme.

Kuinka kauan lahjakortti on voimassa?

Kaikki Utuan lahjakortit ovat voimassa vuoden ostopäivästä lähtien. Lahjakortin voi käyttää joko kerralla tai osissa.

×